De vereniging

De Modelbouwvereniging Twente (MVT) is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Modelbouwers (NVM). Ook zijn wij aangesloten bij de Stoomgroep Holland. Ieder jaar op de eerste (of derde) zaterdag van juni houden wij onze jaarlijkse Open dag.
Deze open dag vindt plaats op ons terrein dat zich bevindt in het Wesselerbrinkpark te Enschede.
MVT Clubhuis adres : Beltrumbrink 52a, 7544 ZD Enschede.
Onze leden komen op de 1e en 3e zaterdag van de maand bijeen van 10.00 uur tot 12.00 uur.

Het doelstelling MVT

De beginnende modelbouwer op weg helpen, dat geldt zowel voor de jongere als oudere beginner. Zij worden gewezen op de soorten modelbouw die er binnen de vereniging aanwezig zijn. De leden van Modelbouw Vereniging Twente houden zich bezig met het bouwen van modellen naar bestaande tekening. Soms worden ook de tekeningen zelf samengesteld, b.v. door het opmeten van voor modelbouw geschikte objecten of door het omschalen van bestaande tekeningen. Die objecten zijn meestal voertuigen zoals: Vliegtuigen, Schepen, Locomotieven en Wagons, Koetsen, Auto's, tafelstoom en enz. Echter tegenwoordig worden er ook veel statische modellen gebouw denk dan aan heteluchtmotoren en diverse aandrijfmachines voor bv. stoomschepen of elektriciteit centrales.